Promocja zdrowia i profilaktyka
Budowanie szkolnego programu profilaktyki (SPP) oraz programu wychowawczego
Uczestnicy: wychowawcy klas, nauczyciele, pedagodzy i psycholodzy szkolni.
Cele:
-
Nabycie umiejętności konstruowania skutecznych programu profilaktyki w szkole oraz programu wychowawczego.
-
Poznanie metod pozwalających na włącznie rodziców i uczniów w budowanie programu profilaktyki oraz wychowawczego.
-
Nabycie umiejętności oceny skuteczności programów profilaktycznych i wychowawczych.
Treści:
-
Czym się różni promocja zdrowia od profilaktyki?
-
Rodzaje oddziaływań profilaktycznych.
-
Aspekty prawne związane z budowaniem i uchwalaniem programu profilaktycznego i wychowawczego.
-
Włączanie rodziców i uczniów w budowanie programu profilaktycznego i wychowawczego.
-
Określenie grup docelowych dla różnych oddziaływań profilaktycznych.
-
Zasady konstruowania programu profilaktyki oraz programu wychowawczego.
-
Określenie harmonogramu programu profilaktycznego oraz wychowawczego.
-
Ewaluacja programu profilaktyki i wychowawczego.
4/10/20 godzin dydaktycznych
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna w praktyce
Odbiorcy: wychowawcy klas, nauczyciele, psycholodzy i pedagodzy szkolni.
Cele:
-
Uczestnicy potrafią organizować pracę zespołów ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
-
Uczestnicy szkolenia potrafią właściwie prowadzić dokumentację dotyczącą uczniów objętych pomocą psychologiczno – pedagogiczną.
-
Uczestnicy szkolenia potrafią stworzyć plany działań wspierających dla indywidualnych uczniów oraz dla grup uczniów z tymi samymi problemami.
-
Uczestnicy potrafią włączyć rodziców w pracę nad planami działań wspierających.
-
Plany działań wspierających zawierają systemowe rozwiązania, które realizuje się w całej szkole.
Treści:
-
Organizacja pracy zespołów ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
-
Prowadzenie dokumentacji PPP dla każdego ucznia.
-
Konstruowanie planów działań wspierających.
-
Systemowe rozwiązania w szkole, które wpisują się w pomoc psychologiczno – pedagogiczną.
-
Włączanie rodziców w pracę zespołów ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej i konstruowanie planów działań wspierających.
4/10/15 godzin dydaktycznych
Wsparcie psychologiczno - coachingowe uczniów i nauczycieli w szkole
W ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej istnieje możliwość umawiania się na regularne wizyty psychologa w szkole, który swoim wsparciem może objąć uczniów, nauczycieli oraz rodziców.