top of page

Nauczanie

TIK w szkole
Uczeń zdolny
Nauka inaczej – nowoczesne metody nauczania


Uczestnicy: wychowawcy klas, nauczyciele, pedagodzy i psycholodzy szkolni.



Cele:

  • Zwiększenie świadomości potrzeb młodych ludzi związanych z uczeniem się.

  • Zapoznanie się z wydajnymi i nowoczesnymi technikami nauczania.

Treści:

  • Badania skutecznością różnych metod nauczania. 

  • Nowoczesne i skuteczne metody nauczania.

  • Dydaktyka ewolucyjna i neurodydaktyka.

  • Nauczyciel jako ekspert od nauczania. 

  • Kształcenie u dzieci umiejętności uczenia się.

  • Uczenie kooperatywne.



4/10/20 godzin dydaktycznych

Jak mądrze wykorzystywać technologie informacyjno – komunikacyjne (TIK) w szkole

 



Odbiorcy: wychowawcy klas, nauczyciele, psycholodzy i pedagodzy szkolni.

 

Cele:

  • Nabycie umiejętności zastosowania nowoczesnych technologii.
    w procesie dydaktycznym oraz w komunikowaniu się z uczniem.

  • Zwiększenie świadomości istnienia pułapek czyhających na nauczycieli, którzy stosują technologie IT w uczeniu.

  • Nabycie umiejętności prowadzenia zajęć profilaktycznych dotyczących bezpiecznego internetu z młodymi ludźmi.
    ​​

Treści:

  • Wykorzystanie nowych technologii w procesie nauczania.

  • Wykorzystanie technik IT w procesie komunikacji nauczyciel - uczeń.

  • Pułapki związane z wykorzystaniem nowych technologii w szkole.

  • Bezpieczny internet - działania profilaktyczne propagujące rozsądne wykorzystywanie internetu i nowych technologii przez uczniów.



4/10/15/20 godzin dydaktycznych

 

Wsparcie uczniów zdolnych i utalentowanych

Uczestnicy: nauczyciele, wychowawcy klas, psycholodzy i pedagodzy szkolni.

Cele:​

  • Refleksja nad tym, kto jest uczniem zdolnym a kto uczniem utalentowanym. 

  • Zwiększenie świadomości potrzeb uczniów zdolnych i utalentowanych. 

  • Umiejętność pobudzenia uczniów zdolnych i utalentowanych do kreatywnego myślenia.

  • Wspomaganie rozwoju uczniów zdolnych i utalentowanych.
     

Treści:

  • Uczeń zdolny i utalentowany - kto to taki? 

  • Potrzeby ucznia zdolnego i utalentowanego. 

  • Organizacja pracy w klasie sprzyjająca uczniom zdolnym i utalentowanym. 

  • Organizacja obozów naukowych dla uczniów zdolnych i utalentowanych. 

  • Wparcie emocjonalne uczniów ze szczególnymi predyspozycjami. 

  • Współpraca z rodzicami uczniów zdolnych i utalentowanych. 

4/10/15/20 godzin dydaktycznych

bottom of page