Nauczanie
Nauka inaczej – nowoczesne metody nauczania
Uczestnicy: wychowawcy klas, nauczyciele, pedagodzy i psycholodzy szkolni.
Cele:
-
Zwiększenie świadomości potrzeb młodych ludzi związanych z uczeniem się.
-
Zapoznanie się z wydajnymi i nowoczesnymi technikami nauczania.
Treści:
-
Badania skutecznością różnych metod nauczania.
-
Nowoczesne i skuteczne metody nauczania.
-
Dydaktyka ewolucyjna i neurodydaktyka.
-
Nauczyciel jako ekspert od nauczania.
-
Kształcenie u dzieci umiejętności uczenia się.
-
Uczenie kooperatywne.
4/10/20 godzin dydaktycznych
Jak mądrze wykorzystywać technologie informacyjno – komunikacyjne (TIK) w szkole
Odbiorcy: wychowawcy klas, nauczyciele, psycholodzy i pedagodzy szkolni.
Cele:
-
Nabycie umiejętności zastosowania nowoczesnych technologii.
w procesie dydaktycznym oraz w komunikowaniu się z uczniem. -
Zwiększenie świadomości istnienia pułapek czyhających na nauczycieli, którzy stosują technologie IT w uczeniu.
-
Nabycie umiejętności prowadzenia zajęć profilaktycznych dotyczących bezpiecznego internetu z młodymi ludźmi.
Treści:
-
Wykorzystanie nowych technologii w procesie nauczania.
-
Wykorzystanie technik IT w procesie komunikacji nauczyciel - uczeń.
-
Pułapki związane z wykorzystaniem nowych technologii w szkole.
-
Bezpieczny internet - działania profilaktyczne propagujące rozsądne wykorzystywanie internetu i nowych technologii przez uczniów.
4/10/15/20 godzin dydaktycznych
Wsparcie uczniów zdolnych i utalentowanych
Uczestnicy: nauczyciele, wychowawcy klas, psycholodzy i pedagodzy szkolni.
Cele:
-
Refleksja nad tym, kto jest uczniem zdolnym a kto uczniem utalentowanym.
-
Zwiększenie świadomości potrzeb uczniów zdolnych i utalentowanych.
-
Umiejętność pobudzenia uczniów zdolnych i utalentowanych do kreatywnego myślenia.
-
Wspomaganie rozwoju uczniów zdolnych i utalentowanych.
Treści:
-
Uczeń zdolny i utalentowany - kto to taki?
-
Potrzeby ucznia zdolnego i utalentowanego.
-
Organizacja pracy w klasie sprzyjająca uczniom zdolnym i utalentowanym.
-
Organizacja obozów naukowych dla uczniów zdolnych i utalentowanych.
-
Wparcie emocjonalne uczniów ze szczególnymi predyspozycjami.
-
Współpraca z rodzicami uczniów zdolnych i utalentowanych.
4/10/15/20 godzin dydaktycznych