© 2017 Era Edukacji

Ewaluacja

 
 
 
Ewaluacja wewnętrzna

Uczestnicy: dyrektorzy szkół i innych placówek oświatowych, nauczyciele, psycholodzy i pedagodzy.



Cele:

  • Zwiększenie świadomości znaczenia ewaluacji dla rozwoju szkoły placówki.

  • Zapoznanie uczestników z organizacją ewaluacji wewnętrznej w szkole (zasady projektowania i przeprowadzania ewaluacji
    oraz raportowania).​

  • Dostarczenie umiejętności wykorzystania wyników ewaluacji do rozwoju szkoły.

Treści:

  • Podstawy prawne

  • Zasady planowania ewaluacji wewnętrznej:

    • pytania badawcze

    • określenie przedmiotu badań

    • kryteria ewaluacji

    • sposób zbierania danych

    • określenie próby badawczej

    • organizacja badania

  • Metody i techniki zbierania danych:

    • metody jakościowe i ilościowe,

    • wachlarz alternatywnych technik / narzędzi badawczych

  • Przygotowanie raportu i wyciągnięcie wniosków

  • Wykorzystania wyników ewaluacji do rozwoju szkoły



4/10/20 godzin dydaktycznych

Ewaluacja zewnętrzna – jak przygotować placówkę

 



Odbiorcy: dyrektorzy szkoły, wychowawcy klas, nauczyciele, pedagodzy i psycholodzy szkolni.

 

Cele:

  • Przedstawienie założeń, celów i ogólnych zasad przeprowadzania ewaluacji zewnętrznej.

  • Zapoznanie uczestników z wymaganiami.

  • Analiza działań prowadzonych przez szkołę związanych z wymaganiami.

  • Analiza i projektowanie działań służących wypełnianiu wymagań.

 

Treści:

  • Ewaluacja w rozwoju szkoły.

  • Wymagania i ich realizacja w naszej szkole:

    • działania, które są systematycznie realizowane w placówce,

    • działania realizowane sporadycznie,

    • działania nie realizowane w placówce.

  • Priorytetowe wymagania dla szkoły i ich realizacja - przygotowanie działań pozwalających dokonanie rozwoju placówki.

6 godzin dydaktycznych

Jak wykorzystać raport z ewaluacji zewnętrznej do rozwoju placówki



Uczestnicy: dyrektorzy szkół i innych placówek oświatowych, nauczyciele, psycholodzy i pedagodzy.





Cele:

  • Nabycie umiejętności sformułowania problemów wynikających z raportu i ich hierarchizacji.

  • Umiejętność analizowania przyczyn problemów sformułowanych w trakcie analizy raportu.

  • Umiejętność zaplanowania działań na przyszłość, które będą podstawą zmiany w szkole/placówce.


Treści:

  • Analiza raportu z ewaluacji zewnętrznej.

  • Wyciągnięcie wniosków z raportu.

  • Sformułowanie problemów.

  • Zaplanowanie działań na przyszłość.

4/6 godzin dydaktycznych