Ewaluacja
Ewaluacja wewnętrzna
Uczestnicy: dyrektorzy szkół i innych placówek oświatowych, nauczyciele, psycholodzy i pedagodzy.
Cele:
-
Zwiększenie świadomości znaczenia ewaluacji dla rozwoju szkoły placówki.
-
Zapoznanie uczestników z organizacją ewaluacji wewnętrznej w szkole (zasady projektowania i przeprowadzania ewaluacji
oraz raportowania). -
Dostarczenie umiejętności wykorzystania wyników ewaluacji do rozwoju szkoły.
Treści:
-
Podstawy prawne
-
Zasady planowania ewaluacji wewnętrznej:
-
pytania badawcze
-
określenie przedmiotu badań
-
kryteria ewaluacji
-
sposób zbierania danych
-
określenie próby badawczej
-
organizacja badania
-
-
Metody i techniki zbierania danych:
-
metody jakościowe i ilościowe,
-
wachlarz alternatywnych technik / narzędzi badawczych
-
-
Przygotowanie raportu i wyciągnięcie wniosków
-
Wykorzystania wyników ewaluacji do rozwoju szkoły
4/10/20 godzin dydaktycznych
Ewaluacja zewnętrzna – jak przygotować placówkę
Odbiorcy: dyrektorzy szkoły, wychowawcy klas, nauczyciele, pedagodzy i psycholodzy szkolni.
Cele:
-
Przedstawienie założeń, celów i ogólnych zasad przeprowadzania ewaluacji zewnętrznej.
-
Zapoznanie uczestników z wymaganiami.
-
Analiza działań prowadzonych przez szkołę związanych z wymaganiami.
-
Analiza i projektowanie działań służących wypełnianiu wymagań.
Treści:
-
Ewaluacja w rozwoju szkoły.
-
Wymagania i ich realizacja w naszej szkole:
-
działania, które są systematycznie realizowane w placówce,
-
działania realizowane sporadycznie,
-
działania nie realizowane w placówce.
-
-
Priorytetowe wymagania dla szkoły i ich realizacja - przygotowanie działań pozwalających dokonanie rozwoju placówki.
6 godzin dydaktycznych
Jak wykorzystać raport z ewaluacji zewnętrznej do rozwoju placówki
Uczestnicy: dyrektorzy szkół i innych placówek oświatowych, nauczyciele, psycholodzy i pedagodzy.
Cele:
-
Nabycie umiejętności sformułowania problemów wynikających z raportu i ich hierarchizacji.
-
Umiejętność analizowania przyczyn problemów sformułowanych w trakcie analizy raportu.
-
Umiejętność zaplanowania działań na przyszłość, które będą podstawą zmiany w szkole/placówce.
Treści:
-
Analiza raportu z ewaluacji zewnętrznej.
-
Wyciągnięcie wniosków z raportu.
-
Sformułowanie problemów.
-
Zaplanowanie działań na przyszłość.
4/6 godzin dydaktycznych